nedelja, 9. oktober 2016

Zahtevnejša uporaba električnega vozila Nissan Leaf 30 kWh


So električni avtomobili primerni za krajše relacije in nezahtevno uporabo v lokalnem okolju? Drugo vozilo v družini? Resnica ali mit?
    
Na Zavodu Zadihaj smo se odločili preveriti, kako se EV obnese kot prvo vozilo. 
Prvo vozilo uporabnika, ki naredi letno več kot 50.000 km!

Avtomobil je star (10.10.2016) 2 meseca in je v tem času prevozil skoraj 12.600 km.

Bi to lahko naredili z bencinskim avtom? Bi, ampak bi za gorivo zapravili okrog 1000€.... !!! Nekaj za olje, filtre.... nekaj stane tudi cestnina...

Financiranje (nakup) Nissana s 30 kWh baterijami mesečno stane 206€ (brez pologa). 
Če dodatno upoštevamo stroške cestnine in vzdrževanja, smo prihranili v dveh mesecih več kot 700€.

To pomeni, da električno vozilo ni drago.... niti ni poceni, ampak pomeni 700 € plusa v dveh mesecih. Če bi kupili bencinarja za 1€ bi plačali 700€ več za enako uporabo. 

                                                           zadnje polnjenje v Mariboru

Od 30.9. do 5.10 smo naredili 3500 km:
Maribor - Benetke - Maribor in
Maribor - Ljubljana - Beljak - Salzburg - Munchen - Strassbourg - Metz - Paris in nazaj (ob sodelovanju z DEVS).

Dva voznika za neprekinjeno pot do Pariza. Skozi Avstrijo, Nemčijo in Francijo. 
Polnimo samo na hitrih polnilnicah, kjer počivamo 10 do 25 minut..... 

Je to izguba časa ali varnostno koristen postanek? Po dveh urah koncentracije, 20 minut počitka?



Do Benetk je že klasika. Postanek pri Mercatorju v Šiški (nakup hrane in pijače za pot), Šempas (zapravili 2,6€) in Letališče Marco Polo Benetke (brezplačno polnjenje) in nazaj po isti poti. Za elektriko zapravimo skupaj, v obe smeri cca 9€ (samo v Šempasu je plačljivo).


Naslednji dan iz Maribora v Pariz.

Začetek poti:


Čez uro in pol se polnimo v Ljubljani..... naredili smo 118 km in imamo še 65 km na rezervi. Brezplačno polnjenje, vkrcanje drugega člana ekspedicije Ignaca Završnika (DEVS) in nadaljevanje poti.


Za trenutek se ustavimo na zadnji Petrolovi polnilnici, Radovljica... samo 2 minuti... ker je nesramno drago. Naprej so praviloma brezplačne.




Skozi Karavanke v Beljak...... Tam smo obiskali največjo polnilnico v tem delu Evrope (830 kW lahko istočasno polni)..... več Tesla superchargerjev, 3 x polnilnica 50 kW  in nekaj AC priključkov....
Impresivno. Vse brezplačno.





Naslednja postaja je DC Sinnhub 1 .... Odlična lokacija.... 50 kW.



In smo že v Nemčiji... Lattenbergstraße 13, 83451 Piding

Zraven Burger Kinga, turistični center. Lepo urejeno in prijazno voznikom električnih vozil.







Skozi Nemčijo smo doživeli marsikaj:
dež,

zastoje in hude prometne nesreče,



enkrat smo ostali s samo 3 % energije v baterijah (na srečo še vedno s polno hitrostjo), ker smo podcenili potrebno varnostno rezervo (na koncu je bil vzpon in zožitev na en pas na nasprotni strani, kar pomeni, da ni bilo možno varčevati na račun hitrosti), ampak se je vse odlično razpletlo.




Največja težava je iskanje polnilnic na mikrolokaciji..... :-). Tu nekje je, ampak kje? 




Popoldan prvič naletimo na zasedeno polnilnico. Na brezplačni 50 kW polnilnici Nissan servisa. Potrebno je bilo počakati 5 minut, da si prijazna gospa, ki je 14 dni lastnica Kie Soula (in je izredno zadovoljna, ker se dnevno vozi 150 km v službo) dopolni vozilo. Nekaj minut kramljanja o prednostih uporabe električnih vozil.... nekaj minut polnjenja.



Čez 45 minut še zadnji postanek v Nemčiji na brezplačni Tank & Rast postaji... Predvsem, da bomo na prvi Francoski imeli dobro rezervo (če bi šlo kaj narobe s francosko RFID kartico).






In smo že v Franciji.



Najpomembneje je bilo preveriti ali deluje kartica za Sodetrel - francoske DC polnilnice na avtocestah, ki smo jo dobili po pošti. 

Delovalo je :-)







Cena je nižja, kot na Slovenskih Petrol postajah (0,14€ na minuto in največ lahko zapravite za polnjejne 5€), a pozitivno dejstvo je, da ponujajo izključno energijo iz obnovljivih virov. Ne financiramo premoga ali nukleark. 

1171 km smo že naredili.... smo sredi Francije






In.... končno Pariz


25 ur vožnje s povprečno hitrostjo 100 km/h iz Maribora (z daljšim postankom v Ljubljani in dvema zastojema na nemški avtocesti, ki sta nam vzela še dodatno cca 2 uri) nas je utrudilo manj, kot bi nas kontinuirana vožnja z večjo hitrostjo z manj postanki. Pomemben razlog je tudi izostanek mikrovibracij in hrupa.

Za polnjenje smo porabili cca 5 ur. Strošek energije skupaj 20,70 €, ostalo je bilo brezplačno.



Na sejmu v Parizu smo videli več vozil z večjimi baterijami, ampak smo se na osnovi nove izkušnje spraševali naslednje:

Ali bi prej prišli v Pariz, če bi imeli nove Renault Zoe s 41 kWh, Golfa s 40 kWh, Ampero E s 60 kWh?

Kaj mislite?


.......................


Brez postanka bi se zagotovo peljali dlje. Ampak bi na polnilnicah porabili več časa. 
Polnilnica 50 kW ti lahko da v 30 minutah energije za cca 170 km. Lahko imaš polno prikolico baterij in avtonomijo 2.000 km, ampak v eni uri dobiš energije za 170 kilometrov (sicer, težji si več porabiš).

Večjo baterijo rabijo samo tisti, ki vsak dan delajo 200... 300 km in bi lahko to prevozili brez polnjenja. Mi, ki se na daljše relacije odpravljamo enkrat tedensko ali enkrat mesečno, s tem ne pridobimo praktično nič. Torej, večina ne pridobi nič.


Prihranek predstavlja samo tistih  nekaj minut za priključek ročke, pojemek in pospešek na potovalno hitrost. In manj tveganja, da bo polnilnica zasedena? In nekoliko daljša garancija na baterijo (manj ciklov boste naredili z večjo baterijo).
Ali je to zadosten razlog, da vsak dan peljem s sabo baterij in energije za 350 ali 500 km (a naredim jih 50 dnevno) ? In te baterije seveda tudi plačam. Tudi z večjo težo in večjo porabo vsak dan.


Za večino uporabnikov so današnje baterije "overkill".


V naslednjih prilogah o stanju na Pariškem sejmu in poti nazaj. Bilo je še bolj razburljivo :-).

2 komentarja:

  1. Odličen opis poteka dolgega potovanja z EV!
    In zanimivi argumenti za nakup EV ter potrebno velikost le-teh.
    Hvala in srečno še naprej!

    OdgovoriIzbriši
  2. Zivjo, zanimiv clanek. Glede vprasanja velikosti baterij pa: verjetno bi z vecjo baterijo prisel hitreje, ker z visjim SoC polnilna moc upada. Pri Leafu 30kWh sem slisal da ta 4gen baterija baje polni izredno hitro do skoraj 90%. Vseeno pri 14. postankih mora veckrat prit do situacije ko se polnilna moc zniza zaradi visokega SoC. Tu so izgubljene minute v primerjavi z recimo 60kWh baterijo.

    Drug primer je iskanje polnilnice na mikrolokaciji, upocasnjevanje pred, pospesevanje po, priklaplkanje, ... tudi iz tega naslova bi s 60kWh potoval hitreje.

    Tretji faktor je potovalna hitrost. S 60kWh bi lahko bila visja, morda. Norveski test je pokazal da je voznja 160km/h efektivno hitrejsa kot 130km/h po avtocestah ob uporabi superchargerjev. Seveda so tam polnilne moci dvojne.

    Cetrti faktor bo v bodoce tudi polnilna moc, 60kWh baterija bo sprejela vecje tokove in bo polnila z vec kot 50kW.

    LP, Matija

    OdgovoriIzbriši